NYT KAPITEL MED ARBEJDERNES LANDSBANK

16.12.2021 09:59

Et langt og godt samarbejde med Arbejdernes Landsbank fortsætter

Med flere år på bagen er samarbejdet mellem AGF og Arbejdernes Landsbank vokset til et af de tætteste og mest velkendte partnerskaber i dansk fodbold. Banken har således været koncernpartner i AGF siden 2014 og er en aktiv og synlig medspiller i klubben.

Nu har Arbejdernes Landsbank og AGF givet håndslag på, at samarbejdet skal fortsætte med en ny aftale, der gælder fra årsskiftet, som forlænger bankens status som koncernpartner i AGF frem til udgangen af 2024.

- Der er to måder man kan blive gammel sammen på. Enten bliver det lidt kedeligt og så er det måske bedst at gå fra hinanden. Eller også er der en positiv udvikling og man har lært hinandens gode sider at kende, og så fortsætter man. Og vi har konkluderet, at den gode udvikling, der har været i samarbejdet med AGF fra dag ét - den er der fortsat, og de ting, vi har lært om hinanden har kun gjort det stærkere. Så det var en relativ nem beslutning for os, at vi nu skal fortsætte samarbejdet med AGF, siger Peter Froulund, der er branding- og kommunikationsdirektør i Arbejdernes Landsbank.

Det mest synlige eksempel på samarbejdet med Arbejdernes Landsbank er nok AGF’s spillertrøjer, der i mange år har været prydet af Arbejdernes Landsbank - og siden sommeren 2020 også på AGF Kvindefodbolds kamptrøjer.

Fokus på fans


Men også fanzonen ved Ceres Park, der er opkaldt efter Arbejdernes Landbank, er vokset ind i publikums bevidsthed som et naturligt samlingspunkt inden AGF’s hjemmekampe.

Og AL Bank Fanzonen er blot et af mange eksempler på, hvordan tilhængerne er i fokus i samarbejdet mellem Arbejdernes Landsbank og AGF - et fokus, der vil fortsætte i de kommende år.

- Fodbold er for fans - det er vores grundlæggende filosofi. Så det er vigtigt for os, at vi går den vej med fansene, har et godt samarbejde med dem og laver aktiviteter, der er relevante for AGF’s tilhængere. Og her er fanzonen et godt og åbenlyst eksempel - den stemning og ånd, der er i AL Bank Fanzonen er helt i tråd med det, vi gerne vil bakke op om. Ingen fodbold uden fans, og det er en meget væsentlig faktor i vores samarbejde med AGF, siger Peter Froulund.

Har løftet AGF

Arbejdernes Landsbanks engagement i AGF foregår dog ikke kun med fanzonen og på trøjerne af klubbens to bedste hold på herre og kvindesiden. Således bakker banken også op om talentudviklingen, ungdomshold og AGF's 77 samarbejdsklubber. Og i det hele taget er samarbejdet mellem AGF og Arbejdernes Landsbank stærkt og tæt på mange områder. Derfor glæder den aktuelle forlængelse da også i AGF.

- Det er fantastisk og en stor glæde, at en så mangeårig og stærk partner som Arbejdernes Landsbank endnu en gang ønsker at forlænge vores samarbejde. Arbejdernes Landsbank er en partner, der tager ansvar for samarbejdet og ikke mindst for udviklingen i dansk fodbold generelt, hvor Arbejdernes Landsbank er gået forrest med at engagere fans og i det hele taget har løftet 3F Superligaen, ligesom de har løftet os i AGF.

- Forlængelsen er også en stor anerkendelse af den værdi samarbejdet har bragt for begge parter, hvor vi sammen har udviklet os hen mod det stærke og tætte samarbejde, som vi har nu og som vi ser meget frem til at fortsætte i de kommende år, siger Rasmus Nørgaard Hansen, der er salgsdirektør i AGF.

Arbejdernes Landsbank blev første gang sponsor i AGF i 2008 - siden 2014 har de været koncernpartner, som er det højeste sponsorniveau i AGF.

Arbejdernes Landsbank blev tidligere i år for tolvte år træk kåret til danskernes foretrukne pengeinstitut.

Læs mere om Arbejdernes Landsbank på al-bank.dk