AGF OG SALLING GROUP FORTSÆTTER STÆRKT PARTNERSKAB
22.02.2024 14:00
To af Aarhus' største institutioner; AGF og Salling Group fortsætter samarbejdet. Nu med en ny og anderledes sponsoraftale, hvor parterne forpligter hinanden på gennemsigtighed og værdier.
I en årrække har Salling Group bakket op om AGF som en af klubbens allerstørste partnere. Nu fortsætter samarbejdet, efter Salling Group har forlænget sit koncernpartnerskab med AGF i en ny aftale frem til 31. august 2026.
Dermed forbliver dagligvarekoncernen en del af AGF frem mod - og efter et nyt fodboldstadion i Kongelunden står klar i sommeren 2026, som Salling Groups ejere, Salling Fondene, er med til at realisere.
- AGF og Salling Group har meget til fælles, som gør et samarbejde naturligt og fyldt af muligheder. Vi har begge en over 100-årig lang historie, elsker gode resultater og er tæt knyttet til Aarhus. Som partner er vi glade for samarbejdet med AGF og sætter stor pris på, at det kan fortsætte. Både vi og AGF kæmper for gode resultater, og med aftalen demonstrerer vi nye veje for et kommercielt partnerskab, som også kommer vores mange kollegaer til gode, siger Louise Gade, der er direktør for People, Culture & Sustainability i Salling Group
Både mænd og kvinder
Forlængelsen betyder, at Salling Group også fortsætter opbakningen til AGF Kvindefodbold, som de har været en aktiv partner for siden 2020. Her er samarbejdet mere lokalfunderet i Sallings Stormagasiner, mens den resterende del af partnerskabet med AGF er på koncern-niveau for Salling Group.
- Udviklingen af dansk kvindefodbold er inde i en positiv udvikling. Og de unge talenter har brug for rollemodeller at spejle sig i. Det kan vi bidrage til, så det bliver endnu mere attraktivt for piger og kvinder at spille fodbold og vi meget glade for fortsat at kunne bakke op om AGF Kvindefodbold, siger direktør i Salling, Marianne Bedsted.
Værdiaftale
Den nye aftale mellem AGF og Salling Group følges som noget helt nyt af en såkaldt Præambel - en forpligtende indledning til en aftale mellem to parter.
I den står der blandt andet, at: ”…vi vedkender os medansvaret for en bæredygtig udvikling af både lokalsamfundet og verden i øvrigt. For at bekræfte vores fælles ambitioner har vi formuleret et sæt enkle leveregler - en code of conduct, for samarbejdet, der samtidig skal sikre gennemsigtighed i samarbejdet”.
- Vi vil gerne løfte vores samarbejde med AGF til et endnu højere niveau - det kan vi gøre med sådan en tilføjelse til en ellers normal samarbejdsaftale. Vi ved, at vi kun når vores mål, når fans og kunder har en god oplevelse på stadion og i vores butikker, og når vores medarbejdere og spillerne behandles godt og trives. Det er fælles værdier, som nu også helt konkret afspejler sig i vores nye aftale med AGF, tilføjer Louise Gade fra Salling Group.
I det fælles definerede præambel er der givet håndslag på det grundlag, som partnerskabet er baseret på. Det lyder blandt andet:
”Vi optræder altid med integritet, og vi behandler alle - spillere og medarbejdere, fans, kunder, samarbejds- og forretningspartnere - lige, respektfyldt og ordentligt uanset race, køn, seksualitet, tilhørsforhold eller baggrund øvrigt. Og vi har et særlig ansvar for, at de unge føler et godt og positivt tilhørsforhold, der også bidrager til deres personlige dannelse og udvikling.”
”Vi går efter de bedste resultater, men sætter mennesker og integritet før alt andet. Mennesker kommer derfor før resultater, og netop derfor sætter vi trivsel navnlig for de unge højt og høje standarder for ærlighed, gennemsigtighed og god adfærd i alt, hvad vi gør.”
Stærkt bånd
I aftalen ligger konkret, at Salling Groups medarbejdere blandt andet kan se frem til spændende oplæg med AGF-repræsentanter - eksempel om, hvordan man går fra at være ung og håbefuld fodboldspiller til at blive en fast del af et professionelt elitemiljø. Derudover kan dagligvare-koncernen få indsigt og brugbare erfaringer fra medarbejder og profiler fra AGF.
Hos AGF er der stor tilfredshed med, at der nu er bygget konkrete værdier ind i den nye aftale.
- Det er mig bekendt første gang et værdifællesskab er blevet så konkret beskrevet i en sponsoraftale i 3F Superligaen - og for os i AGF er det noget helt nyt. Men det understreger blot det stærke bånd, som der er mellem Salling Group og AGF, og vi er glade for at kunne tilføje den del i aftalen. Vi deler mange af de samme værdier og det bør en kommerciel aftale mellem to parter også afspejle, siger, salgsdirektør i AGF, Rasmus Nørgaard Hansen.
AGF og Salling Group har givet hånd på en aftale, der løber frem til 31. august 2026.
Salling Group driver over 1.700 butikker i tre lande under velkendte navne som Føtex, Netto og Bilka og beskæftiger knap 60.000 medarbejdere i Danmark, Polen og Tyskland.