
SUCCES FOR KAMPAGNE PÅ MORS DAG FOR CERES
21.10.2025 10:46
Vi har gennem tiderne lavet mange forskellige aktiviteter med Royal Unibrew / Ceres om primært Ceres brandet, men også Faxe Kondi har stået i midten af mange aktiviteter.
Ceres har et meget stærkt brand i Aarhus, men har ligesom alle andre virksomheder et løbende behov for at skabe engagement hos kunder og fastholde en stærk markedsposition i Aarhus.
Derfor har Royal Unibrew et strategisk samarbejde med AGF, hvor eksponering og fanengagement er nogen af de vigtige elementer, der indgår i samarbejdet.
I forbindelse med Mors Dag gik Ceres og AGF sammen om at fejre Værtens Bedste Mor i en ”moment marketing aktivitet”, hvor vi sammen tog udgangspunkt i Mors Dag.

Kampagnen var bygget op omkring Superliga-spilleren Gift Links, hvis mor og stedfar blev fløjet fra Sydafrika til Danmark for at overraske Gift Links. Det var forældrenes første rejse nogensinde og dermed også første gang, de var i Danmark.
Moren overraskede Gift Links, som han var i gang med at sende en hilsen til sin mor - sammen med sine holdkammerater - til en anden video. Og overraskelsen blev filmet og delt med en rørende video på AGF's platforme og på Ceres Park Vejlby.
Videoen nåede ekstremt langt ud og blev alene på AGF's digitale platforme set af 329.000 personer med en samlet visningstid på 60 dage og delt 558 gange.
Strategisk nåede den også relevant ud. For eksempel var 46.6 % af dem, der så videoen på Instagram, ikke-følgere.

Udover overraskelsen til Gift Links blev der udloddet tre særlige hjemmebanetrøjer, hvor "Ceres" var erstatte af "Mor" i Ceres logoet.
To af trøjerne blev udloddet i konkurrencer på Instagram og Facebook, der i alt nåede ud til 101.000 personer.
Den sidste trøje blev givet væk til kampen mellem AGF og Randers FC på Mors Dag, hvor en pige fik trøjen og gav den til sin mor. Den scene blev filmet og delt på AGF's platforme og nåede ud til 96.000 personer *
Til kampen kunne man ligeledes købe en særlig Ceres/AGF Mors Dag trøje i Fanshoppen - en trøje som blev udsolgt.
Samlet fik Værtens Bedste Mor kampagnen over en halv million visninger - alene på AGF's platforme.
* Tal fra 23.05.2025

328.223 så Gift Links blive overrasket af Ceres