GO’ KAFFE TIL GO’ BOLD: BKI OG AGF FORTSÆTTER PARTNERSKAB

16.04.2024 10:50

AGF og BKI. To velkendte brands med en stærk tilknytning til Aarhus. Nu har de givet hånd på en rekordlang forlængelse af et partnerskab, der kommer til at række helt ind i 2030. 

I mere end 60 år har BKI ristet kaffe i Aarhus fra sit hovedkvarter i Højbjerg. Og BKI Foods er i dag fortsat familieejet i tredje generation og en 100 procent danskejet virksomhed med kaffeproduktion i Danmark. 



Siden 2021 har BKI Foods været Guldpartner i AGF, og nu fortsætter samarbejdet mellem byens kaffe og byens hold i en opsigtsvækkende lang forlængelse af partnerskabet. AGF og BKI Foods har således givet hånd på en forlængelse frem til sommeren 2030. 


Rekordlang forlængelse
Forlængelsen er den længste nogensinde af en sponsoraftale i AGF’s historie, og det vidner om et stort engagement i BKI for Aarhus og for byens engagement i byens hold.



- Vi har været meget tilfreds med vores samarbejde med AGF de seneste tre år. Det var dengang et nyt samarbejde for os begge, men det har vist sig som et godt og rigt partnerskab. Derfor vil vi gerne fortsætte, og vi mener, at en langsigtet aftale fungerer bedst i forhold til at udvikle den sammen og skabe fælles resultater på den lange bane, siger Søren Meng, der er Divisionschef i BKI Foods, som samtidig med forlængelsen med AGF’s 3F Superligahold også har forlænget sit partnerskab med AGF Kvindefodbold.

- Partnerskabet har fra dag et været præget af et tæt og tillidsfuldt samarbejde, og BKI er blevet mere end blot en sponsor, men en ven af huset i AGF, siger salgsdirektør i AGF, Rasmus Nørgaard Hansen.

- Det er unikt, at en partner har ønsket en så lang forlængelse som tilfældet er her, og det er vi meget stolte af. Det er et resultat af, at samarbejdet mellem AGF og BKI har været i rivende udvikling helt fra starten - både kommercielt og indenfor arbejdet med bæredygtighed, hvor vi har udviklet flere spændende tiltag, som for eksempel en særlig økologisk og Fairtrade-certificeret Aarhus-kaffe, ligesom BKI har haft besøg af AGF-fans til rundvisninger og kaffesmagning, tilføjer Rasmus Nørgaard Hansen.


Stor fokus på bæredygtighed

Undervejs i samarbejdet har AGF og BKI Foods blandt andet skabt en ny Aarhus-kaffe man har kunne købe i AGF Fanshoppen, hvor dele af omsætningen af den økologiske og Fairtrade-certificerede kaffe er doneret til Børnenes Kontor i Aarhus.



Senere på året bliver kaffen på Ceres Park, hvor der årligt drikkes over et tons kaffe, skiftet til BKI Paraíso kaffe. En kaffe fra BKI’s eget CSR-projekt i Brasilien, hvor BKI støtter mere end 140 lokale kaffefarmere til at drive deres kaffeproduktion i en mære bæredygtig retning.

Det betyder, at hver gang man drikker en kop BKI kaffe på Ceres Park, så er man med til at sende bedre forhold til kaffefarmerne - og farmerne kvitterer med god kaffe i koppen som tak.

BKI har også været involveret i AGF Julehjælp, og i det hele taget har partnerskabet fokus på at gøre en forskel. Ikke bare lokalt, men også i klima-kampen. 



Således deler AGF og BKI Foods de samme ambitioner på klimaområdet, hvor BKI har som mål at sænke sin CO2 udledning med hele 42 % inden 2030 i et valideret klimamål hos det globale klimainitiativ Science Based Targets Initiative. 



Det betyder blandt andet, at BKI kontinuerligt energioptimerer deres produktion og kafferisteri, og at samtlige kaffeposer fra BKI er lavet af plast, der kan genanvendes og blive til nye plastprodukter.



- Vi har et stærkt fokus på at gøre en forskel. Det er værdier, som vi deler med AGF, og vi har med glæde fulgt udrulningen af AGF’s strategi for bæredygtighed. Derfor giver det også mening for os begge, at AGF's nye stadionkaffe bliver BKI Paraíso Kaffe. Bæredygtighed er en vigtig dagsorden - lokalt som globalt - og det er blot en af de mange værdier, vi deler og en dagsorden, som vi vil fortsætte med at arbejde sammen med AGF om i fremtiden, siger Søren Meng fra BKI Foods.


Besøg BKI Foods her >>>