ØGET OPBAKNING TIL AGF KVINDEFODBOLD

10.01.2025 11:39

AGF Kvindefodbold oplevede en positiv kommerciel fremgang i 2024.

AGF har hen over de sidste par måneder kunne fortælle om flere nye større partnerskaber som for eksempel Andelskassen, Sparekassen Danmark og ECIT.



Fælles for dem alle er, at de ikke kun har fokus på 3F Superligaen, men også inddrager AGF Kvindefodbold, som sidste år oplevede en positiv kommerciel fremgang og større interesse, hvor nye partnerskaber i AGF i stigende grad også inddrager kvindefodbolden. 



Også når eksisterende partnere forlænger et langvarigt samarbejde med AGF, som for eksempel da Systematic sidste år forlængede sin aftale med AGF og ved den lejlighed for første gang udvidede samarbejdet til også at indeholde AGF Kvindefodbold. 



- Vi kan se tilbage på et 2024, hvor vi har oplevet en øget nysgerrighed for AGF Kvindefodbold fra de store og strategiske partnere til AGF. Det har medført, at flere nye aftaler og forlængelser nu også indeholder AGF Kvindefodbold. 



- Det er vi naturligvis meget glade for og det ligger i tråd med den generelle øget interesse som vi oplever - ikke bare for os i AGF, men generelt for dansk kvindefodbold, siger chef for AGF Kvindefodbold, Daniel Lauridsen, der kan glæde sig over 11 nye partnerskaber i 2024. Derudover har flere partnere gentegnet deres aftaler i 2024 som for eksempel Royal Unibrew, Aarhus Havn og MC Malerforretning. 



Nu venter et 2025, hvor der er plads til nye partnerskaber i den kontinuerlig udvikling af AGF Kvindefodbold, som i det nye år går ind til sit andet medaljeslutspil i Gjensidige Kvindeligaen, ligesom to spændende kvartfinaler i pokalturneringen venter i marts.  

- For at fortsætte vores udvikling og sikre vores position i en stadig mere konkurrencepræget arena i dansk kvindefodbold, hvor klubber som FC København og FC Midtjylland investerer i ambitiøse projekter, er det afgørende, at vi løbende styrker vores strategiske partnerskaber og udvider kredsen af sponsorer. 



- Dette er derfor kontinuerligt fokusområde for os, og vi arbejder målrettet på at skabe værdi for både sporten og vores samarbejdspartnere. Vi ser frem til forhåbentlig at kunne præsentere endnu flere stærke partnerskaber i 2025, som vil bidrage til væksten i dansk kvindefodbold og understøtte det kommercielle fundament for klubbens fremtidige succes, siger Daniel Lauridsen.



Nye partnere i AGF Kvindefodbold i 2024:



Andelskassen 

Sparekassen Danmark

Kaatsu Fitness

Chill Factor

ECIT

ITM8

Sparinvest 

Systematic

Marconi

Anders Andersens Rengøring
Blue Water Shipping


BioRent 

RELATEREDE NYHEDER