NYE DIGITALE TILBUD PÅ VEJ: AGF STYRKER ORGANISATIONEN
17.11.2023 10:33
I 2024 skruer AGF op for vores tilbud til AGF-familien og øger produktionen af indhold. Sideløbende lancerer vi et nyt digitalt univers med endnu mere tv på abonnement og andre digitale nyheder. De digitale ambitioner betyder personalemæssige ændringer og et par nye ansigter i vores klub.
Styrkelsen af klubbens digitale tilbud og ambitionen om at producere mere indhold betyder, at nuværende kommunikationschef, Søren Højlund Carlsen skifter til en stilling som Head of Content i AGF, hvor han skal stå i spidsen for udviklingen og driften af vores egne medie-platforme, hvor der skal være mere relevant indhold på de platforme, vi kender i dag - suppleret af et nyt betalt digitalt tilbud, der lanceres den 1. marts næste år.
Som ny kommunikationschef tilknytter AGF i stedet den tidligere sportsdirektør for Discovery, og forhenværende sportsredaktør og ledende redaktør på Jyllands-Posten, Christian Thye-Petersen.
Digital oprustning
På det digitale marketing- og dataområde styrker AGF sig også med ansættelsen af Rasmus Kolby Østergaard som ny Head of Data og Marketing. Rasmus Kolby Østergaard - der kommer fra en stilling som CMO hos det digitale marketingbureau; Conversio - skal i tæt samarbejde med marketingdirektør i AGF, Asger Munkholm sikre udrulningen og implementeringen af AGF’s digitale strategi.
Rasmus Kolby Østergaard og Christian Thye-Petersen tiltræder begge i AGF til nytår.
Store ambitioner
- Vi har store ambitioner på det digitale område og med vores kommunikation, og vil derfor styrke vores indholdsproduktion. Det er oplagt at give den stafet til Søren Højlund Carlsen, der har været primus motor i den positive udvikling, vi har oplevet på vores medieplatforme de senere år, og han får nu mulighed for dedikere sig fuldt ud på det område i fremtiden.
- Denne ændring betyder samtidig, at vi henter Christian Thye-Petersen ind. Han er en stærk profil med mange års erfaring fra forskellige medier og en dygtig leder med stor indsigt i 3F Superligaen. Og med sin erfaring fra en af tv-rettighedshaverne, vil han også kunne yde et stærkt bidrag til vores digitale udvikling, siger adm. direktør i AGF A/S, Jacob Nielsen.
Ny projektleder for Vejlby-projekt
I dag er Nanna Nathalie Benn også blevet udnævnt til projektleder for AGF’s kommende midlertidige stadion i Vejlby i 2025, hvor hun skal drive processen, mens vi skal spille et andet sted end Ceres Park. Nanna Nathalie Benn er rekrutteret internt i AGF fra en stilling som Marketing Manager.
- Vi står nu med et meget stærkt hold til fremtiden, tilføjer Jacob Nielsen i forbindelse med de personalemæssige ændringer.