INFORMATION OM NYT BILLETSYSTEM I AGF

21.01.2023 08:23

Et nyt billetsystem er på vej i AGF til både herre- og kvindekampe.

Vi benytter i AGF vinterpausen til at skifte vores billetsystem. Altså det system som vores fans og publikum møder, når man køber billetter eller sæsonkort til AGF’s herre- og kvindekampe.

Forandringen skyldes et ønske om at optimere den service, vi kan tilbyde vores publikum og sikre et fremtidssikret system på vej ind i en tid med et forandret Ceres Park og en kommende ny hjemmebane.

- Vi ser hele tiden på, hvordan vi kan gøre det bedre og er i den proces nået frem til, at vi har brug for et nyt system til vores billetter og sæsonkort.

- Det giver os i fremtiden langt bedre mulighed for at skræddersy en personlig service og det giver os som klub en meget større fleksibilitet end vi har haft tidligere. Og så bliver det markant nemmere for vores publikum og fans, at hente billetter til vores kampen, fortæller Asger Munkholm, der er marketingdirektør i AGF.

App lukker - ny på vej
Det nye system - der også bruges af flere andre 3F Superliga-klubber, af DBU og i flere europæiske ligaer - er i øjeblikket ved at blive implementeret. Det betyder, at man endnu ikke kan købe billetter til forårets hjemmekampe. Ændringer betyder også, at AGF’s app lukker fredag den 20. januar og erstattes af en ny på et senere tidspunkt.

Og bare rolig. Dit sæsonkort findes stadig. Man kan bare ikke i en kort periode tilgå det digitalt, mens vi skifter system.

Indtil den nye app er klar, skal AGF’s sæsonkortholder opbevare deres digitale kort på andre måder, hvis man indtil nu har haft det i sin AGF-app.

Det kunne være i sin Apple eller Google Wallet på sin telefon, man kan få det som en SMS eller man kan hente det via sin profil i det nye billetsystem, når man skal bruge det. Når den nye app er klar, kan man igen opbevare sit kort i den.

Man kan også stadig få et fysisk sæsonkort i plastik, hvis man ønsker det. Det koster 50 kr. i gebyr og kan afhentes i AGF Fanshoppen efter man har bestilt det.

BEMÆRK: GUIDE TIL OPBEVARING AF KORT KOMMER I GOD TID INDEN FØRSTE HJEMMEKAMP NÅR VORES SYSTEM ER KLAR. INDTIL DA SKAL MAN IKKE GØRE NOGET.

- Med ændringerne kommer der måske lidt gener for nogen af vores fans, som vi vil gøre alt for at komme i møde. Vi ved godt, at forandringer i ens digitale vaner kan være trælse.

- Men på langt sigt bliver vores nye system en stor forbedring i forhold til det man kender nu, og vi er klar til at svare på alle de spørgsmål, som måtte opstå i forbindelse med overgangen til det nye system, siger Asger Munkholm, som fortæller, at brugerne fremover vil opleve en bedre brugerflade ved billetkøb og i det hele taget en nemmere proces, hvor der for eksempel vil være såkaldt ”one click check out” og andre features, der gør billetkøbet nemmere end det er i dag.

Ændringerne træder i kraft inden første hjemmekamp den 26. februar og alle sæsonkortholdere får direkte besked. 

Omkring 1. februar åbner det nye billetsystem for onlinesalg, hvorfor billetsalget til forårets kampe for herrerne og kvinderne også først åbner dér.

Har man spørgsmål til AGF’s nye billetsystem er man meget velkommen til at kontakte vores kundeservice på tlf. 89 38 60 00 mellem kl. 9 og kl. 15 på hverdage. Man kan også sende en mail på billet@agf-as.dk