ALTING GÅR I RING: NY SÆSON - NY TRØJE

22.07.2022 05:59

Sæsonens nye trøje kommer i brug første gang på søndag.

Når AGF’s 3F Superligahold løber på banen på søndag til sæsonens første hjemmekamp bliver det i en ny hjemmebanetrøje. Her vil spillerne nemlig for første gang spille i AGF’s nye trøje for sæsonen 2022/2023.

Men udenfor banen må fansene desværre vente lidt med at få fat i trøjen. For AGF og hummel er som mange andre ramt af de store leverings- og fragtproblemer, som præger Europa i de her måneder, og den nye trøje er derfor desværre blevet forsinket i almindeligt salg.

Det betyder, at AGF’s sæsonkortholdere siden i mandags som de første har kunne forudbestille trøjen og dermed komme først i køen, mens alle andre fra i dag kan forudbestille den nye trøjen. Den sendes så ud i den rækkefølge den er bestilt, når den - som forventet - lander i Aarhus midt i august.

Spillerne har dog fået trøjen og man kan derfor se den i aktion på søndag, mens AGF Kvindefodbold optræder i trøjen første gang, når deres turnering starter den 5. august.

 

Den nye trøje er som altid fra hummel, der har designet en hvid trøje som markerer AGF’s arbejde med bæredygtighed og som samtidig hylder opbakningen til AGF, som ofte løber gennem generationer og dermed går i ring fra børn til forældre - fra vugge til grav, som det hedder på lægterne i Ceres Park.

Derfor er symbolet for dette års trøje en cirkel, som blandt andet kan ses i stoffet, der er præget af et cirkel-mønster. Der er også mindre cirkler gemt i tryk og i formerne - for eksempel i et rundt tryk i nakken, der hylder Aarhus. Og apropos Aarhus, så er spillernes navn nu rykket op over nummeret på ryggen og byens navn flyttet nedunder. Dermed er cirklen fuldendt efter spillerens navn gennem flere år har været under deres nummer.

Cirklen er også et symbol på, at der arbejdes henimod en cirkulær økonomi, hvor alle materialer genanvendes i et principielt uendeligt loop, hvilket er tråd med AGF’s arbejde for at rykke på bæredygtighedsagendaen.

Trøjen er nemlig lavet af 100% genanvendt polyester - og cirklen skal således afspejle den større indsats for klima og bæredygtighed, hvor AGF og publikummet på Ceres Park i fællesskab viser vejen med affaldssortering og genanvendelse.