SPONSORCASE: LENDO | BILLIGSTE KONVERTERINGSMEDIE

03.02.2022 10:44

Læs med her og få indsigt i hvordan AGF, via forskellige analoge og digitale aktiviteter, er blevet Lendos billigste konverteringsmedie. Ligeledes er AGF det femte billigste medie for Lendo til at øge deres brandkendskab.

Baggrund

Lendo er en sammenligningstjeneste for lån, der giver dig mulighed for nemt at indhente og sammenligne lånetilbud fra en række banker og långivere. Lendo er ejet af den norske mediekoncern Schibsted, som også ejer DBA og Bilbasen.

Målsætning

Den 1. marts 2021 tegnede Lendo et Guldpartnerskab med AGF, der skulle øge brandkendskabet i Østjylland samt drive konverteringer.

Eksekvering

Med øje for at øge kendskabsgrad (Top/Mid Funnel) og skabe konverteringer (Low Funnel), sammensatte Lendo og AGF følgende produkt- og aktivitetsmix:

• Reklamevideoer (AGF’s Superligaspillere x Lendos reklamefigur, Første Bedste Manden)
• LED eksponering
• 3D måtter
• Konkurrencer og Gamification

BILLIGSTE KONVERTERINGSMEDIE

Et af Lendos delmål for partnerskabet med AGF er at skabe konverteringer. Naturligvis med fokus på at skabe kvalitetsleads til den billigst mulige pris. I Lendos tilfælde er en konvertering en nyhedsbrevstilmelding.

Via Facebook kampagner (Lead Ads), som Lendo selv var afsender på, udbød de henholdsvis to AGF VIP-billetter og to ordinære AGF-billetter i selvstændige konkurrencer.

For at deltage i konkurrencen skulle eksponenten afgive sin e-mail i en kort og simpel formular og dermed tilmelde sig Lendos nyhedsbrev.

De digitale aktiviteter og kampagner blev eksekveret med succes og AGF tegnede sig som den billigste kilde til at skabe konverteringer sammenlignet med de andre kanaler og medier i Lendos marketingmix.

AGF og Lendo skabte i samarbejde således en gennemsnitlig konverteringspris på 7,54 kr.